Pár gondolat a böjtölésről

A tavaszi időszak kiváló alkalom egy kis méregtelenítésre.

Megérkezett a várva várt tavasz!

Ez az időszak nagyon kedvező a méregtelenítés, tisztító kúra, hagyományos népi megnevezésként: böjt beiktatására. A téli időszakban a tárolás, a gyűjtés, az „otthon melegének fenntartásához” szükséges energiákat raktározza el a szervezet. Tavasszal ezeket a lerakódott salakanyagot kell kiüríteni, a böjtnek is ez az elsődleges célja. A „tavaszi tisztítás” elsőlépése, hogy kiürüljenek a téli időszak táplálkozási melléktermékei a szervezetből.

Ezt két úton érhetjük el:

  • Azok az emberek, akik súlyfeleslegre tettek szert a téli hónapok alatt, az emésztőrendszeren keresztül tudnak tisztítani. Bélsárral és bélnedvekkel lerakódott ételmaradékok, egyéb telített zsírokat tartalmazó kötőanyagot tartalmazó bélsár maradványok, melyek a nem megfelelő bélmozgás miatt nem ürülnek ki a szervezetből. Ezek a különböző bélszakaszokon letapadva akadályozzák a bél megfelelő működését.

Leggyakrabban a kevés rostanyag (zöldség, gyümölcs, teljes kiőrlésű gabonafélék) fogyasztása, nem megfelelő mennyiségű és minőségű folyadék bevitele okozzák.

  • Azok, akik a kulturális és iparosodással összefüggő szennyeződéseket „gyűjtenek be”, sejtszintű méregtelenítő készítményekkel tudnak önmagukon segíteni. Ezt a fajta böjtöt várandósok, szoptatós anyukák, kisgyerekek, idős, nagyon leromlott állapotú emberek, rákos betegek nem vehetik igénybe.

Számukra a táplálás, illetve a regenerálódás a legfontosabb feladat.

Drasztikus méregtelenítés nem ajánlott, egy-egy nap léböjt kúrát beiktathatnak a hét során étkezésükbe.

A böjtöt a nyirokrendszer beindításával érhetjük el, ehhez a legújabb kutatások szerinti óránként 2dl vizet kell fogyasztani; méregtelenítéssel folytatjuk. Ezt követően a szervezet feltöltésével foglalkozunk, majd regenerálódással fejezzük be a folyamatot. Így be tudnak indulni a szervezet öngyógyító folyamatai.

A böjti ételek egyrészt a méregtelenítő funkciókat segítik, másrészt tehermentesítik az emésztőrendszert. Amennyire lehet egy-egy étkezést elkülönítve készítsük el. A délelőtti órákban, amikor a szervezet még lúgos kémhatású, célszerű gyümölcsöket fogyasztani.

Délután, amikor a szervezet kémhatása savasba fordul, a lúgos ételeket részesítsük előnyben, ilyenkor fogyaszthatjuk a zöldségeket, salátákat.

Böjti időszakban célszerű kerülni azon tejtermékeket, amelyek nem tartalmaznak élőflórákat, mert megterhelik az emésztőrendszert.

A böjt alatt érdemes mellőzni a húsfogyasztást is. Az emésztőrendszer nagyon lassan emészti meg a hús fehérje enzimeit. Ha még ilyen rövid időre sem tudunk teljesen lemondani a húsról, akkor célszerű olyan növényi fehérjékkel együtt fogyasztani, melyek elősegítik az emésztést. Ilyenek a köles, hajdina.

Szerző: